Statystyki
- Odwiedziny: 628927
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
PLAN DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC KWIECIEŃ
Tematy:
1. Co sychać, Pani Wiosno?
2. Pogoda w kratkę
3. Pstryczek elektryczek
4. Małe odkrycia
Krąg tematyczny: Co sychać, Pani Wiosno?
Obszar fizyczny
• kształtowanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych w sali oraz na powietrzu
• doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego
• rozwijanie małej motoryki
Obszar emocjonalny
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
• uwrażliwianie na piękno przyrody
• budowanie pozytywnej motywacji i wiary we własne siły
Obszar społeczny
• kształtowanie postaw prospołecznych (czerpanie radości ze wspólnej zabawy, obdarzanie uwagą osób dorosłych)
• wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
Obszar poznawczy
• wdrażanie do prowadzenie obserwacji przyrodniczych
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się
• doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania
• poznanie zjawisk przyrodniczych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
Krąg tematyczny: Pogoda w kratkę
Obszar fizyczny
• kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce
• wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej
Obszar emocjonalny
• rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną
• wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
Obszar społeczny
• kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
Obszar poznawczy
• rozwijanie mowy i myślenia
• rozwijanie spostrzegawczości i uwagi
• rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym
• budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie
• poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu
• rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
• doskonalenie klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy (klasyfikowanie według cechy jakościowej)
• doskonalenie umiejętności liczenia przez przeliczanie w dostępnym zakresie
• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów
Krąg tematyczny: Pstryczek elektryczek
Obszar fizyczny
• doskonalenie analizatora słuchowego i wzrokowego
• kształtowanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu, odpoczynku
• rozwijanie sprawności manualnej
Obszar emocjonalny
• rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
Obszar społeczny
• kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
• rozwijanie umiejętności współdziałania z innymi w zabawie
• wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
• rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne i niewerbalne
Obszar poznawczy
• uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym
• zapoznawanie z zasadami bezpiecznego przebywania w pobliżu urządzeń elektrycznych
• budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnym
• zachęcenie dzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych
• rozwijanie mowy (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi)
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych – kwadrat
Krąg tematyczny: Małe odkrycia
Obszar fizyczny
• doskonalenie czynności samoobsługowych
• rozwijanie motoryki dużej
• rozwijanie wyobraźni dotykowej
Obszar emocjonalny
• kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
• rozwijanie umiejętności odczuwania radości ze wspólnej zabawy
Obszar społeczny
• kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
• wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
• kształtowanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
Obszar poznawczy
• rozwijanie mowy i myślenia
• kształtowanie umiejętności opisywania cech przedmiotów między innymi: „ciężki”, „lekki”, „miękki”, „szorstki”, „gładki”
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów na podstawie dotyku
• wzbudzanie zainteresowania otaczającą przyrodą
• kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
• kształtowanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
• rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej