Rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach.
Wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu.
Doskonalenie umiejętności dokładnego mycia zębów.
Wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych.
Rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania.
Kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku.
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie.
Wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela.
Doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi.
Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy.
Wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań.
Wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji.
Doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe.
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu.
Kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów.
Doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby.
Kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”.
Rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9.
Dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym.
Kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru.
Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych.
Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości.
Doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu.
Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”, „z”, „Z”, „j”, „J”.
Rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej.
Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
Doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy.
Wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków.
Poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody.
Wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości.
Kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.
Ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową.
Doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy.