Przedszkole nr 1 im. Małych Odkrywców w Obornikach Śląskich

Plan miesięczny LUTY 2024

PLAN DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC LUTY

Tematy

1. Muzyczne opowieści.

2. W świecie kształtów i kolorów.

3. Bawimy się w teatr.

4. Jaki mam talent?

 

Krąg tematyczny- Muzyczne opowieści

Obszar fizyczny
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
• rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

Obszar emocjonalny
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do dostrzegania i szanowania emocji swoich i innych
• dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką

Obszar społeczny
• wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
• kształtowanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań
• kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy
• rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
• rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
• rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
• zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
• wdrażanie do uważnego słuchania
• kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi
• bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

Krąg tematyczny- W świecie kształtów i kolorów

Obszar fizyczny
• wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
• kształtowanie precyzji ruchów podczas zabaw konstrukcyjnych

Obszar emocjonalny
• kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych ludzi
• zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (koleżankom, kolegom, rodzicom i bliskim)
• kształtowanie wiary we własne możliwości i odwagi w uczestniczeniu w zabawach grupowych

Obszar społeczny
• wdrażanie do współpracy z rówieśnikami w celu osiągnięcia zamierzonego celu
• wdrażanie do uważnego słuchania poleceń

Obszar poznawczy
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• rozwijanie umiejętności nazywania kolorów
• wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
• wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
• kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie

Krąg tematyczny-Bawimy się w teatr

Obszar fizyczny
• kształtowanie świadomości własnego ciała
• rozwijanie motoryki małej
• usprawnianie aparatu mowy

Obszar emocjonalny
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą

Obszar społeczny
• kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w teatrze
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych wcześniej reguł zabawy

Obszar poznawczy
• rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach
• zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi
• rozwijanie wyobraźni dziecięcej
• inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
• wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
• aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie ról

Krąg tematyczny-Jaki mam talent?

Obszar fizyczny
• wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
• usprawnianie motoryki małej
• rozwijanie precyzji ruchów
• rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

Obszar emocjonalny
• kształtowanie wrażliwości na odczucia innych
• budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
• wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie

Obszar społeczny
• wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach
• kształtowanie współpracy z rówieśnikami w sytuacjach zadaniowych

Obszar poznawczy
• rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek
• kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
• kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
• bogacenie słownictwa dzieci
• doskonalenie umiejętności wokalnych