PLANY MIESIĘCZNE – GRUDZIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Zabawy w teatr
- Kulinarne ciekawostki
- Magia świąt
- Zegary i kalendarze
Założenia edukacyjne:
- Kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
- Kształtowanie nawyku komunikowania potrzeby ruchu
- Wzmacnianie poczucia więzi z rówieśnikami poprzez udział w zabawach teatralnych
- Wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji
- Doskonalenie umiejętności śmiałego prezentowania własnych umiejętności na forum grupy
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania rebusów obrazkowo – literowych
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: ”y” i „Y”
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
- Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem zbiorów zastępczych i symboli matematycznych
- Poznanie znaków „+,- „ układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
- Kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
- Kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry”6”
- Wzbogacanie wiedzy na temat produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
- Kształtowanie świadomości przynależności do rodziny
- Wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości
- Wzbogacenie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
- Kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt poprzez śpiewanie kolęd pastorałek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalania właściwego kierunku kreślenia
- Kształtowanie prawidłowej reakcji na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzoną zwierzętom
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych oraz prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
- Doskonalenie umiejętności porządkowania historyjki obrazkowej
- Kształtowanie pojęcia liczby „siedem”, poznanie cyfry „7”
- Poszerzenie zakresu liczenia liczebnikami głównymi
- Doskonalenie umiejętności dostrzegana następstw : pór roku, dni tygodnia, pór dnia
- Zapoznanie ze sposobem mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów