PLANY MIESIĘCZNE – LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- Dbamy o bezpieczeństwo.
- Kochamy Cię, Polsko!
- Deszczem malowane.
- Nasze emocje.
Założenia edukacyjne:
- Uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
- Rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
- Przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami „d” i „D”
- Utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
- Kształtowanie pojęcia liczby „cztery”, poznanie cyfry 4
- Wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji związanych ze wspólnym przeżywaniem święta narodowego
- Nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
- Rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
- Nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
- Kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski ,w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości
- Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: „k” i „K”
- Rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych prostych liter
- Kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry „5”
- Doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą i sztuką
- Wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
- Nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
- Dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
- Stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
- Ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: „u” i „U”
- Porównywanie liczebności zbiorów z określeniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- Poznanie znaków „<,>,=” i układanie oraz odczytywanie zapisów matematycznych z tymi znakami
- Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości