Przedszkole nr 1 im. Małych Odkrywców w Obornikach Śląskich

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ - LISTOPAD

PLANY MIESIĘCZNE – LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o bezpieczeństwo.
  2. Kochamy Cię, Polsko!
  3. Deszczem malowane.
  4. Nasze emocje.

Założenia edukacyjne:

  • Uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
  • Rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
  • Przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  • Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami „d” i „D”
  • Utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
  • Kształtowanie pojęcia liczby „cztery”, poznanie cyfry 4
  • Wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji związanych ze wspólnym przeżywaniem święta narodowego
  • Nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
  • Rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
  • Nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
  • Kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski ,w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości
  • Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: „k” i „K”
  • Rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych prostych liter
  • Kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry „5”
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą i sztuką
  • Wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
  • Nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
  • Dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
  • Stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
  • Ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
  • Wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: „u” i „U”
  • Porównywanie liczebności zbiorów z określeniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
  • Poznanie znaków „<,>,=” i układanie oraz odczytywanie zapisów matematycznych z tymi znakami
  • Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości