Statystyki
- Odwiedziny: 628444
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Październik
Pani Jesień puka do drzwi
Tydzień I
Idziemy do parku szukać Pani Jesieni
Jesień tuż-tuż
Jesienne przygody
Dary jesieni
Jesienne tańce z wiatrem
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę,
• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia,
• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad.
Obszar emocjonalny
• kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób,
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób,
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
Obszar społeczny
• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych,
• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu,
• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
Obszar poznawczy
• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą,
• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy,
• usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
• rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów.
• rozwijanie mowy i myślenia
Tydzień II
Prezenty od Pani Jesieni
Tworzymy jesienne ozdoby
Co przyniosła nam Pani Jesień?
Korale Pani Jesieni
Jesienne dary natury
Tworzymy jesienne korony
Cele główne
Obszar fizyczny
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych,
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych.
Obszar emocjonalny
• odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
• dostrzeganie i nazywanie swoich emocji,
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
Obszar społeczny
• współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw,
• okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom.
Obszar poznawczy
• rozwijanie mowy i myślenia,
• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
• odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie,
• przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie.
Tydzień III
Jestem zdrowym przedszkolakiem
Jesienne spacery
Z wizytą w spiżarni
Robimy zapasy na zimę
Zdrowo się odżywiam i dbam o własne zdrowie
Jesienne pajacyki na świeżym powietrzu
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę,
• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia,
• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad.
Obszar emocjonalny
• kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób,
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób,
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
Obszar społeczny
• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych,
• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu,
• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
Obszar poznawczy
• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą,
• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy,
• usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych,
• rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów,
• rozwijanie mowy i myślenia.
Tydzień IV
Kiedy mamy dzień, a kiedy noc?
Dlaczego mamy dzień i noc?
Co robimy w dzień, a co w nocy?
Czy można policzyć gwiazdy na niebie?
Co się dzieje, gdy śnimy?
Zabawy z Panem Czasem
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych,
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych.
Obszar emocjonalny
• odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
• dostrzeganie i nazywanie swoich emocji,
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata.
Obszar społeczny
• współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw,
• okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom.
Obszar poznawczy
• rozwijanie mowy i myślenia,
• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie,
• odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie,