Statystyki
- Odwiedziny: 628375
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
PLAN DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC- PAŹDZIERNIK
TEMATY:
Krąg tematyczny 1. Owoce i warzywa
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych,
– branie udziału w zajęciach kulinarnych, przygotowywanie prostych posiłków, utrzymywanie porządku i higieny w swoim otoczeniu
Obszar emocjonalny
─ cierpliwe czekanie na swoją kolej
– dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
Obszar społeczny
– czerpanie radości ze wspólnej zabawy
– obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
– przestrzeganie zasad i reguł obowiązujących w zabawie
Obszar poznawczy
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów, warzyw i owoców
─ doskonalenie umiejętności przeliczania
─ ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów
– wykonywanie prostych eksperymentów z wykorzystaniem warzyw i owoców
Krąg tematyczny 2. Razem się bawimy
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
-uwrażliwienie zmysłu dotyku
– rozwijanie sprawności rak
Obszar emocjonalny
─ wdrażanie do cierpliwego czekania na swoja kolej, godzenie się z porażką
─ przezywanie i wyrażanie emocji
Obszar społeczny
– czerpanie radości ze wspólnej zabawy
─ wzmacnianie pozytywnych relacji w grupie
─ kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
─ wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
Obszar poznawczy
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– kształtowanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– uczestniczenie w zabawach badawczych
Krąg tematyczny 3. Jesienne drzewa i ich tajemnice
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
– uwrażliwienie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- dostrzeganie roli odpoczynku oraz relaksacji
Obszar emocjonalny
– wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej , godzenia się z porażką
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
Obszar społeczny
– kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
─ odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
Obszar poznawczy
– poznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew
– posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
─ kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– rozwijanie umiejętności matematycznych
- uczestniczenie w zabawach badawczych
- eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
Krąg tematyczny 4. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
– uwrażliwienie zmysłu dotyku
Obszar emocjonalny
─ wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją klej
- przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt
Obszar społeczny
-czerpanie radości ze wspólnej zabawy
– kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
– przestrzeganie zasad i reguł obowiązujących w zabawie
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
Obszar poznawczy
– poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– kształtowanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie umiejętności matematycznych