Statystyki
- Odwiedziny: 628063
- Do końca roku: 237 dni
- Do wakacji: 44 dni
PLAN DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC- WRZESIEŃ
TEMATY:
Pierwszy raz w przedszkolu
Żegnamy wakacje
Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień
Krąg tematyczny 1. Pierwszy raz w przedszkolu
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad higieny, zgłaszania potrzeb fizjologicznych
– wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków
– udział w zabawach kierowanych, ruchowych, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie
Obszar emocjonalny
─ wyrażanie emocji własnych i wczuwanie się w emocje innych dzieci
– dzielenie się z innymi swoimi przeżyciami
Obszar społeczny
– obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych, poznawanie imion kolegów i koleżanek z grupy
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
– wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
Obszar poznawczy
– nazywanie części ciała
─ klasyfikowanie zabawek ze względu na określoną cechę
─ wdrażanie do wypowiadania się na podany temat
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
– poznawanie najbliższego otoczenia
Krąg tematyczny 2. Żegnamy wakacje
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych
– wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków
Obszar emocjonalny
─ przeżywanie i wyrażanie emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
─ wypowiadanie się o tym, co każdy lubi
Obszar społeczny
– obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych
─ uczenie się współdziałania z innymi dziećmi
─ integrowanie się z grupą
─ czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć
Obszar poznawczy
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli
– słuchanie z uwagą utworów literackich
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu
– wykonywanie prac plastycznych
– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
– rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie na konkretach
– reagowanie na zmiany wysokości dźwięków (niskie i wysokie)
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– uczestniczenie w zabawach twórczych
Krąg tematyczny 3. Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
– wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, spożywania posiłków, zdejmowania i zakładania ubrania
Obszar emocjonalny
– rozpoznawanie emocji i ich nazywanie, dzielenie się z swoimi przeżyciami, emocjami, doświadczeniami
Obszar społeczny
– obdarzanie uwagą rówieśników, znajomość imion dzieci z grupy
─ wdrażanie do współpracy z innymi
─ czerpanie radości ze wspólnych osiągnięć
Obszar poznawczy
– obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców
─ poznawanie wartości prozdrowotnych warzyw i owoców
– wsłuchiwanie się w dźwięki przyrody, rozpoznawanie ich
– doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj, przeliczanie na konkretach we własnym zakresie
– podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – korzystanie z dziecięcej biblioteczki, dbanie o książki
– doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych (śpiewanie piosenki, powtarzanie rymowanek)
Krąg tematyczny 4. Cuda na Ziemi
CELE OGÓLNE
Obszar fizyczny
– doskonalenie motoryki małej podczas zabaw drobnymi przedmiotami
– układanie prostych konstrukcji z klocków
─ kształtowanie nawyku relaksowania się
Obszar emocjonalny
─ kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
Obszar społeczny
– odczuwanie przynależność do grupy
─ dostrzeganie zalet współdziałania w zespole
Obszar poznawczy
– wyrażanie siebie poprzez impresję plastyczną i muzyczną
– rozpoznawanie różnych dźwięków, wskazywanie źródła pochodzenia
– wzbogacanie wiedzy o świecie roślin i zwierząt
– wykonywanie ćwiczeń oddechowych i logopedycznych
─ słuchanie utworów literackich i wypowiadanie się na ich temat
– dostrzeganie i kontynuowanie prostych rytmów
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów
– podejmowanie aktywności poznawczej – oglądanie ilustracji w książkach i czasopismach