Przedszkole nr 1 im. Małych Odkrywców w Obornikach Śląskich

Muzyka jest wszędzie

PLANY MIESIĘCZNE – MARZEC

TYDZIEŃ I -  MUZYKA JEST WSZĘDZIE

  1. CIĘŻKIE DZWIĘKI I LEKKIE DZWIĘKI.
  2. ŚPIEWAMY I GRAMY.
  3. NASI ULUBIENI WYKONAWCY.
  4. NA PIĘCIOLINII.
  5. MALUJEMY MUZYKĘ.

DZIECKO:

- porusza się rytmicznie przy muzyce,

- rozpoznaje i nazywa literę z : małą i wielką , drukowaną i pisaną ,

- wypowiada się na temat opowiadania ,

- śpiewa piosenkę ,

- rozpoznaje i nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki , stosowane dawniej i obecnie,

- dodaje w zakresie 9,

- maluje nastrój wysłuchanego utworu muzycznego,

- rozróżnia wysokość dźwięków wydawanych przez uderzanie w słoiki napełnione różną ilością wody,

TYDZIEŃ II – W ŚWIECIE TEATRU

1.ZABAWY W TEATR.

2. Z WIZYTĄ W TEATRZE.

3.CHCEMY BYĆ AKTORAMI.

4. AFISZE TEATRALNE.

5. NASZE WYSTĘPY.

DZIECKO :

- stosuje słowa :scena, kurtyna, aktor,

- rozpoznaje i nazywa literę u : małą i wielką , drukowaną i pisaną ,

- wykonuje kukiełkę z wykorzystaniem różnorodnych materiałów,

- wskazuje prawą i lewą stronę – swoją i kolegi ,

- dodaje i odejmuje w zakresie 9,

-wykonuje wspólny afisz teatralny ,

- prezentuje wybrane utwory literackie z podziałem na role.

TYDZIEŃ III – WIOSNA , WIOSNA .

  1. JAKA POGODA JEST W MARCU ?
  2. WIOSENNE PORZĄDKI.
  3. WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT .
  4. WIOSENNE RACHUNKI .
  5. WITAMY WIOSNĘ.

DZIECKO :

- wymienia elementy pogody występujące w marcu ,

- rozpoznaje i nazywa literę c : małą i wielką , drukowaną i pisaną,

- wymienia zwiastuny wiosny ,

- maluje na temat wiosny ,

- dodaje i odejmuje w zakresie 10 ,

- wymienia etapy rozwoju tulipana ,

- wymienia czynności  wykonywane wiosną przez ptaki .

TYDZIEŃ IV – KUBUSIOWI  PRZYJACIELE  NATURY.

  1. DBAMY O ROŚLINY I ZWIERZĘTA .
  2. DBAMY O AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ.
  3. DBAM O SIEBIE – JEM OWOCE I WARZYWA .
  4. DBAM O ZASOBY NATURALNE ( POWIETRZE , WODĘ , ENERGIĘ )
  5. DBAM O SEGREGACJĘ ŚMIECI I TWORZĘ  Z  NICH COŚ NOWEGO

DZIECKO :

- wie co to jest natura ,

- jak dbać o rośliny ,

- jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie ,

- co to znaczy dbanie o aktywność fizyczną ,

-jakie są formy ruchu i dyscypliny sportowe ,

- dlaczego ważne są warzywa i owoce ,

- co może być porcją warzyw i owoców , ile należy ich dziennie spożywać ,

- co sprawia że powietrze jest zanieczyszczone i co robić , aby zmniejszyć jego zanieczyszczenie ,

- dlaczego woda jest ważna i jak ją oszczędzać ,

-skąd bierze się prąd i do czego go używamy oraz jak go oszczędzać ,

- jak sprawić żeby śmieci było mniej ,

-jak segregować śmieci i co to jest recykling ,

- w jaki sposób można powtórnie wykorzystać  śmieci i co możemy z nich zrobić .

TYDZIEŃ V – WKRÓTCE WIELKANOC.

1.PISANKI.

2.KURA , KURCZĘTA I PISANKI .

3. PISANKI WIELKANOCNE .

4. KARTKA WIELKANOCNA .

5. BAJECZKA WIELKANOCNA .

DZIECKO :

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza ,

- rozpoznaje i nazywa literę ł : małą i wielką , drukowaną i pisaną ,

- mówi zdaniami rozwiniętymi ,

- układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń ,

- wykonuje formę przestrzenną według wzoru ,

- dostrzega różnice w wyglądzie pisanek.