Statystyki
- Odwiedziny: 639184
- Do końca roku: 225 dni
- Do wakacji: 32 dni
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – Grupa Piraci
LISTOPAD
Temat dnia |
Tydzień I Cele dnia |
Kto jest kim w mojej rodzinie |
Dziecko: - bawi się w kącikach zainteresowań, - podaje skojarzenia do słowa rodzina, - wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, - dobiera nazwy członka rodziny w rodzaju męskim do nazwy w rodzaju żeńskim, - rozwiązuje zagadki słowne na temat członków rodziny, - uczestniczy w zabawach ruchowych, - wypowiada się na temat członków rodziny, - omawia przyniesione zdjęcia z członkami rodziny, - rysuje obraz swojej rodziny, - czyta globalnie nazwy członków rodziny, - wyróżnia głoskę m w nagłosie, wygłosie i śródgłosie wybranych wyrazów, - zaznacza literę m w zbiorze innych grafemów, - bierze udział w zabawach fabularyzowanych, - reaguje ruchem na sylabę ma, - rysuje portret mamy dowolną techniką, - układa puzzle, - gra w memory. |
Album moich dziadków |
Dziecko: - uczestniczy w zabawach dowolnych, - opowiada o tym, co było na obrazku, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - wypowiada się na temat swoich wspomnień i sposobów ich utrwalania, - opowiada jak powstają zdjęcia, - bawi się w fotografa, - wykonuje zadania grafomotoryczne, - wyszukuje różnice i podobieństwa na zdjęciach, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - porusza się w parach, - powtarza ruchy drugiej osoby, - tworzy grupowy album zdjęć, - podpisuje się swoim imieniem, - uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych.
|
Jak żyli moi dziadkowie? |
Dziecko: - bawi się w kącikach zainteresowań, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - porównuje współczesne i dawne zabawki, - gra w kółko i krzyżyk z użyciem różnych przedmiotów, - klasyfikuje przedmioty, - wypowiada się na temat uczucia tęsknoty i emocji, które jej towarzyszą, - opowiada o swoich uczuciach, - wykonuje prace plastyczną, - wyszukuje w ogrodzie przedszkolnym stare i nowe przedmioty i nazywa je, - podejmuje pierwsze próby gry w warcaby i szachy, - zgodnie bawi się zabawkami. |
Życie człowieka |
Dziecko: - podejmuje zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - układa obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń, - porównuje okresy życia człowieka, - wypowiada się na temat Święta Zmarłych, - wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, - uczestniczy w zajęciach gimnastycznych, - bawi się w ogrodzie przedszkolnym, - przygotowuje bukiet na Święto Zmarłych, - wyszukuje i kategoryzuje zdjęcia z gazety, - zadaje pytania zamknięte, - przelicza w zakresie 10.
|
Drzewo mojej rodziny |
Dziecko: - bawi się w kącikach zainteresowań, - stosuje zwroty grzecznościowe, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - wyjaśnia, czym jest drzewo genealogiczne, - tworzy drzewo własnej rodziny, - nazywa poszczególnych członków własnej rodziny, - rozpoznaje i nazywa liczbę 3 wśród innych liczb, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do kreślenia liczby 3, - uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, - reaguje na sygnał, - uczestniczy w zabawach przy piosence ludowej, - uczestniczy w zabawach w dom, - rysuje domy z przyszłości , - buduje wypowiedzi dotyczące rodziny uczestnicząc w zabawie techniką niedokończonych zdań, - uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych.
|
Temat dnia |
Tydzień II Cele dnia |
Wędrująca ziemia |
Dziecko: - uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych, - uczestniczy w zabawach porannych, - podaje nazwy planet Układu Słonecznego, - porównuje planety, - przelicza obiekty, - wyjaśnia, dlaczego występuje dzień i noc, - uczestniczy w zabawach ruchowych, - opowiada, co oznaczają kolory na globusie, - wykonuje model ziemi – praca techniczna, - wyjaśnia, skąd biorą się pory roku, - wymienia nazwy pór roku, porządkuje je, - uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych w ogrodzie przedszkolnym, - uczestniczy w zabawie w ciepło-zimno, - odkłada zabawki na wyznaczone miejsce. |
Jesienne obłoki |
Dziecko: - uczestniczy w zabawach w kącikach zainteresowań, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, - wykonuje chmurę za pomocą plam, - wypowiada się na temat chmur i ich rodzajów, - robi chmurę w butelce, - wykonuje lornetkę do obserwacji chmur, - uczestniczy w zabawach ruchowych, - porusza się w rytm muzyki, - tworzy akompaniament do piosenki z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów, - wykorzystuje samodzielnie stworzone lornetki do obserwacji chmur, - bierze udział w zabawach fabularyzowanych, - postępuje zgodnie z instrukcją, - tworzy model chmury z waty i papieru technicznego, - liczy, segreguje zbiory wg podanej cechy. |
Pada, pada deszcz |
Dziecko: - bawi się w kącikach zainteresowań, - korzysta ze sprzętu i zabawek zgodnie z przeznaczeniem, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - porównuje różne zbiorniki wodne, - wyjaśnia, skąd się bierze deszcz, - omawia obieg cyklu wody w przyrodzie, - wykonuje zadania grafomotoryczne, - podąża za instrukcją graficzną, - uzupełnia i opowiada historyjkę obrazkową, - układa puzzle.
|
„Polska – moja Ojczyzna”. |
Dziecko: - bawi się w kącikach zainteresowań, - wykonuje prace porządkowe na rzecz grupy, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania, -nabywa pewności siebie w trakcie indywidualnych występów, - wzmacnia swoją osobowość, - zna symbole narodowe, - poprawnie zachowuje się w czasie śpiewania hymnu, - poszerza słownictwo i doskonali dykcję, - rozwija pamięć, - wyróżnia literę T wśród innych grafemów, - wyróżnia głoskę t w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, - kreśli w tunelu, - przelicza elementy, - przeprowadza proste eksperymenty, - spośród przedmiotów wybiera te, które toną i te które utrzymują się na wodzie, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - reaguje na sygnał, - uczestniczy w zabawach orientacyjno- porządkowych, - liczy usłyszane dźwięki, - porządkuje kącik książek, - segreguje książki wg wielkości i grubości.
|
„Kto ty jesteś? – Polak Mały” |
Dziecko: - bierze udział w zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań, - uczestniczy w ćwiczeniach porannych, - wypowiada się na temat dostosowania stroju do pogody, - opowiada o tym, co można robić w słoneczny i w pochmurny dzień, - rysuje piktogramy symboli narodowych, -- zna nazwę miejscowości w której mieszka, zna ważniejsze miejsca - zna legendy związane z miejscem zamieszkania oraz krajem - wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa; - nazywa godło i flagę państwową, zna I zwrotkę polskiego hymnu - odgrywa scenki związane z prognozowaniem pogody, - pracuje z innymi dziećmi podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - uczestniczy w ćwiczeniach doskonalących motorykę małą.
|
Temat dnia |
Tydzień III Cele dnia |
Czy wszystkie zwierzęta są dzikie? |
Dziecko: - samodzielnie wymyśla zagadki, - wita się z innymi dziećmi, - bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych, - reaguje na sygnał, - rozpoznaje zwierzęta domowe i podaje ich nazwy, - bierze udział w ćwiczeniach słuchu fonemowego, - czyta globalnie, - rozpoznaje głoskę i literę d wśród innych głosek i liter oraz podaje jej nazwę, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - uczestniczy w ćwiczeniach pobudzających aparat artykulacyjny, - wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, - śpiewa proste piosenki, - wypełnia kontury litery różnymi materiałami, - uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych i stolikowych.
|
Zwierzęta też mają swoje rodziny |
Dziecko: - uczestniczy w zabawach w większych grupach, - wita się z innymi, - reaguje na sygnał, - uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - przelicza obiekty, - rozpoznaje zwierzęta należące do różnych grup i podaje ich nazwy, - klasyfikuje obiekty, - porównuje liczebność zbiorów, - bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, - gromadzi obiekty należące do jednej kategorii, - wypełnia kontur liczby różnymi materiałami, - uczestniczy w zabawach ruchowo-naśladowczych, - gra w gry planszowe, - korzysta z kącika plastycznego. |
Zwierzęta też mają swoje upodobania |
Dziecko: - ogląda dziecięce czasopisma i książki, - wyodrębnia głoski w nagłosie, - wita się z innymi, - reaguje na sygnał dźwiękowy, - uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych, - odgaduje zwierzę na podstawie ruchu, mimiki, dźwięków, - opowiada o sposobach komunikowania się zwierząt, - wyjaśnia stereotypy dotyczące zwierząt domowych, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - ocenia prawdziwość stwierdzeń związanych ze zwierzętami domowymi, - tworzy wydzierankę z gazet, - korzysta z zabawek i przedszkolnego sprzętu zgodnie z przeznaczeniem, - wypowiada się na temat sposobu pielęgnacji zwierząt domowych, - uczestniczy w zabawach ruchowo –naśladowczych, - wyraża swoje emocje, - buduje piramidę z klocków. |
Jak opiekować się zwierzątkiem? |
Dziecko: - korzysta z zabawek i sprzętu w sali zgodnie z przeznaczeniem, - wita się z innymi - reaguje na sygnał dźwiękowy, - uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych, - wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu, - opowiada o własnych doświadczeniach, - bierze udział w burzy mózgów, - wykonuje psa z balona, - uczestniczy w zabawach swobodnych, - bierze udział w stworzeniu kącika, - przyporządkowuje akcesoria do pielęgnacji zwierząt do ich właściciela, - odczytuje piktogramy, - bierze udział w dyskusji na temat uczuć żywionych do zwierząt, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - uczestniczy w zabawach dramowych, - bierze udział w zabawach integracyjnych, - przelicza liczbę obiektów.
|
Czy miś to też zwierzę? |
Dziecko: - bierze udział w zabawach konstrukcyjnych, - buduje wieżę z klocków, - wita się z innymi, - bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych, - reaguje na sygnał, - wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, - bierze udział w dyskusji na temat znanych misiów z bajek, - podaje zdrobnienia do wyrazów związanych z niedźwiedziem, - wypowiada się na temat ulubionego pluszaka, wyszukuje cechy wspólne obiektów, - wyodrębnia elementy obiektów, dokonuje ich selekcji, - porusza się w przestrzeni zgodnie ze wskazówkami słownymi, - uczestniczy w zabawach gimnastycznych, pracując w parach, - tłumaczy, dlaczego należy szanować zabawki, - wyjaśnia, jak należy się zachować w kontaktach z obcym psem, - odróżnia elementy fikcji od rzeczywistości, - rysuje swoją ulubioną przytulankę, - rozpoznaje i nazywa nowo poznane zwierzęta. |
Temat dnia |
Tydzień IV Cele dnia |
Przygotowania do zimy |
Dziecko: - zgodnie dzieli się zabawkami, - wita się z innymi, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - bierze udział w burzy mózgów, - opowiada, jak zwierzęta przygotowują się do zimy, - śpiewa piosenkę, - wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, - ilustruje fragmenty tekstu, - czyta globalnie, - opowiada swoimi słowami treść utworu, - porządkuje wydarzenia z tekstu, zachowując związki przyczynowo-skutkowe, - przelicza obiekty, - dodaje obiekty, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - wyszukuje oznaki przygotowania przyrody do zimy, - wypełnia kontur cyfry różnymi materiałami, - uczestniczy w zabawach paluszkowych, - układa litery z dostępnych materiałów. |
Kto robi zapasy na zimę? |
Dziecko: - przestrzega zasad w trakcie zabawy, - wita się z innymi, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - wypowiada się na temat przeczytanego wiersza, - rozpoznaje zapasy dla zwierząt po dotyku, - przyporządkowuje zapasy do zdjęć zwierząt, - czyta globalnie, - klasyfikuje, przelicza obiekty, - porównuje liczebność zbiorów, - przyporządkowuje zwierzęta do ich schronień, - rozpoznaje głoskę i literę y wśród innych głosek i liter, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - wypełnia kontur litery różnymi materiałami, - odnajduje w ogrodzie przedszkolnym obiekty, których jest więcej niż jeden, - prawidłowo posługuje się rzeczownikami w liczbie mnogiej, - tworzy rytmy proste i złożone, - odkłada zabawki na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie. |
Kto zapada w sen zimowy? |
Dziecko: - zgodnie bawi się z innymi dziećmi, - wita się z rówieśnikami, - uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, - bierze udział w tradycyjnych zabawach ruchowych, - opowiada, jakie zwierzęta są aktywne zimą, jakie zapadają w sen zimowy, w hibernację, - przyporządkowuje zwierzęta do odpowiednich miejsc w tabeli w zależności od ich aktywności w okresie zimowym, - koduje obiekty i przelicza je, - wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, - rysuje las na papierze XXL, - bierze udział w zabawach o emocjach na temat zmęczenia, - obserwuje ptaki przylatujące do ogrodu przedszkolnego i podaje ich nazwy, - reaguje na sygnał dźwiękowy, - wykonuje pracę plastyczną „Jeż pod liśćmi”, - wypowiada się na temat oglądanych ilustracji. |
Kogo zimą nie spotkamy w Polsce? |
Dziecko: - uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych, - wita się z innymi, - bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, - wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, - opisuje wybrane gatunki ptaków i podaje ich nazwy, - dzieli wyrazy na sylaby, - uczestniczy w zabawach ruchowych, - krótko omawia budowę ptaka, - wykonuje serie eksperymentów z piórkiem, - tworzy pracę plastyczną z wykorzystaniem piórek, - uczestniczy w zabawach bieżnych w ogrodzie przedszkolnym, - odwzorowuje barwy, kolorując kolorowankę dotyczącą ptaków, - konstruuje karmnik dla ptaków, - po skończonej zabawie odkłada zabawki na miejsce, - używa zwrotów grzecznościowych. |
Jakie zwierzęta potrzebują naszej pomocy zimą? |
Dziecko: - układa puzzle, - gra w memory, - wita się z innymi, - naśladuje prezentowane ruchy, - wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, - rozwiązuje zagadki słowne, - rysuje zwierzęta leśne, - porównuje karmnik i paśnik, - wykonuje minikarmnik, - wiesza karmnik w przedszkolnym ogrodzie, - oddziela różne rodzaje ziaren, - wypełnia kontury obiektu ziarnami, - przelicza i segreguje obiekty. |