Przedszkole nr 1 im. Małych Odkrywców w Obornikach Śląskich

Październik

Październik

 

Pani Jesień puka do drzwi

Tydzień I

Idziemy do parku szukać Pani Jesieni

Jesień tuż-tuż

Jesienne przygody

Dary jesieni

Jesienne tańce z wiatrem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

• doskonalenie umiejętności dbania o higienę

• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia

• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad

Obszar emocjonalny

• kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób

• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata

Obszar społeczny

• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych

• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu

• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy

Obszar poznawczy

• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą

• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy

• usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych

• rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów

• rozwijanie mowy i myślenia

 

 

Tydzień II

Prezenty od Pani Jesieni

Tworzymy jesienne ozdoby

Co przyniosła nam Pani Jesień?

Korale Pani Jesieni

Jesienne dary natury

Tworzymy jesienne korony

Cele główne

Obszar fizyczny

• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych

• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

Obszar emocjonalny

• odczuwanie radości ze wspólnej zabawy

• dostrzeganie i nazywanie swoich emocji

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata

Obszar społeczny

• współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw

• okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom

Obszar poznawczy

• rozwijanie mowy i myślenia

• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie

• odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie

• przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie

Tydzień III

Jestem zdrowym przedszkolakiem

Jesienne spacery

Z wizytą w spiżarni

Robimy zapasy na zimę

Zdrowo się odżywiam i dbam o własne zdrowie

Jesienne pajacyki na świeżym powietrzu

Cele ogólne

Obszar fizyczny

• doskonalenie umiejętności dbania o higienę

• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia

• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad

Obszar emocjonalny

• kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób

• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata

Obszar społeczny

• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych

• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu

• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy

Obszar poznawczy

• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą

• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy

• usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych

• rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów

• rozwijanie mowy i myślenia

 

Tydzień IV

Kiedy mamy dzień, a kiedy noc?

Dlaczego mamy dzień i noc?

Co robimy w dzień, a co w nocy?

Czy można policzyć gwiazdy na niebie?

Co się dzieje, gdy śnimy?

Zabawy z Panem Czasem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych

• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

Obszar emocjonalny

• odczuwanie radości ze wspólnej zabawy

• dostrzeganie i nazywanie swoich emocji

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata

Obszar społeczny

• współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw

• okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom

Obszar poznawczy

• rozwijanie mowy i myślenia

• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie

• odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie

• przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie